Βιογραφικά Ομιλητών 1ης Ημερίδας

Θανάσης Καραλής

Ο Θανάσης Καραλής είναι Καθηγητής Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Επιμόρφωσης. Έχει σπουδάσει Φυσική και στη συνέχεια Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική Πολιτική. Η διδακτορική του διατριβή εντάσσεται στο πεδίο της αξιολόγησης θεσμών και πολιτικών διά βίου εκπαίδευσης και εκπαίδευσης ενηλίκων. Έχει συνεργαστεί με μεγάλο αριθμό φορέων ως εκπαιδευτής, σύμβουλος, συντονιστής και αξιολογητής προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Διετέλεσε μέλος της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Πατρών για περισσότερα από δέκα χρόνια. Στο Πανεπιστήμιο Πατρών είναι Συντονιστής του Γραφείου Υποστήριξης της Διδασκαλίας και της Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) και μέλος του ΔΣ του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ). Συνεργάστηκε για είκοσι χρόνια με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ως συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού, καθηγητής – σύμβουλος και συντονιστής θεματικής ενότητας. Έχει συμμετάσχει σε 46 ερευνητικά προγράμματα στα πεδία της διά βίου μάθησης, της εκπαίδευσης ενηλίκων και της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής, σε 28 από αυτά διετέλεσε επιστημονικός υπεύθυνος. Κατά την περίοδο 2012-2014 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος του Εθνικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών για τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, στο οποίο εκπαιδεύτηκαν 4.200 εκπαιδευτές γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων σε όλη την Ελλάδα. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος «Μελέτη για τα κίνητρα και τα εμπόδια στη συμμετοχή των εργαζομένων σε προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης», που υλοποιείται από το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ και το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (2010- ). Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του ΔΣ της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΕΕΕΕ), ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Δικτύου Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής, μέλος, του Επιστημονικού Συμβουλίου του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, μέλος της American Evaluation Association και της Commission of Professors of Adult Education της American Association for Adult and Continuing Education. Μόνος ή σε συνεργασία με άλλους έχει συγγράψει περισσότερες από 150 εργασίες, μεταξύ των οποίων και 15 βιβλία.

Μαρία Παυλή Κορρέ

Η Μαρία Παυλή Κορρέ σπούδασε στην Πάντειο Πολιτικές Επιστήμες και είναι διδάκτορας του Πανεπιστήμιου Alcalá de Henares (Αλκαλά ντε Ενάρες). Το διδακτορικό της εστιάστηκε στην εκπόνηση ενός εκπαιδευτικού πλαισίου για τη βελτίωση της συμβατότητας μεταξύ των εκπαιδευτών ειδικών κοινωνικά ομάδων και των εκπαιδευόμενών τους, μέσω ηλεκτρονικής μάθησης. Από το 1983 συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με τη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης σε προγράμματα για Τσιγγάνους, ενώ από το 1989-2018 ανήκε στο μόνιμο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης, όπου ασχολείτο με τον σχεδιασμό, ανάπτυξη, παρακολούθηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ενηλίκους (γενικό πληθυσμό και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες) σε εθνικό επίπεδο, τόσο σε διά ζώσης όσο και σε προγράμματα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης. Έχει συνεργαστεί ερευνητικά με το Πανεπιστήμιο Descartes Paris-V (1984-1985), με τη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης, με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1997-1999) και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2010-2013) για θέματα που αφορούν τους Τσιγγάνους, καθώς και με το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ (2016) σε έρευνα και ολοκληρωμένη παρέμβαση για την κοινωνική ενσωμάτωση των Νeets. Διδάσκει από το 2012 έως σήμερα ως εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών ενηλίκων στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης. Από το 2012 συνεργάζεται με το ΕΑΠ στα μεταπτυχιακά προγράμματα «Εκπαίδευση Ενηλίκων» και «Επιστήμες της Αγωγής», ενώ τα δύο τελευταία χρόνια έχει αναλάβει και τον συντονισμό στη θεματική ενότητα «Σχεδιασμός, Διοίκηση και Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων». Από το 2017 διδάσκει σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στο ΑΠΘ, ενώ από το 2018 υπηρετεί στο Αριστοτέλειο ως Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με γνωστικό αντικείμενο «Διά Βίου Μάθηση και μη Τυπική Εκπαίδευση». Έχει πλούσιο συγγραφικό έργο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, την εκπαίδευση των Ρομά και την ηλεκτρονική μάθηση. Είναι μέλος επιστημονικών ενώσεων και μέλος της συντακτικής επιτροπής και κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων διά ζώσης και μέσω ηλεκτρονικής μάθησης, στην ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας σε διαδικτυακό περιβάλλον, καθώς και στην κατάλληλη χρήση διαδικτυακών επικοινωνιακών εργαλείων προκειμένου να παραχθεί και να βελτιωθεί η εκπαιδευτική αλληλεπίδραση.