Υλικό 2ης Διαδικτυακής Ημερίδας ΚΕΔΙΜΑ

 

Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πολυτεχνείου Κρήτης διοργάνωσε την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022 τη 2η διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα «Εκπαιδευτικές πρακτικές για την Ενεργητική Συμμετοχή των φοιτητών/τριών».


Αρχικά, ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, κος Μιχαήλ Λαγουδάκης, απηύθυνε χαιρετισμό στην Ημερίδα, τονίζοντας την αναγκαιότητα οι διδάσκοντες/ουσες να ανανεώνουν τις πρακτικές τους, να μαθαίνουν καινούργια πράγματα για το πώς θα κάνουν πιο ελκυστικό το μάθημά τους, πώς θα τραβήξουν τους φοιτητές/τριες ξανά πίσω στις τάξεις και πώς θα τους/τις βοηθήσουν να έχουν ενεργητική συμμετοχή.

Την Ημερίδα συντόνισε η Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια του Κέντρου, Ευαγγελία Κρασαδάκη, η οποία γνωστοποίησε τη μετονομασία του Γραφείου σε Κέντρο και προχώρησε σε ανακοινώσεις που αφορούν στο επιμορφωτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί στο eClass, τον σχεδιασμό της 3ης διαδικτυακής Ημερίδας που προγραμματίζεται για τις 17/02/2023 με θέμα «Μαθησιακές Δυσκολίες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» και τέλος τη διοργάνωση Workshops - δια ζώσης - προς το διδακτικό προσωπικό του Ιδρύματος.

 

Προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες

  • Μαρίνα Πανταζίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στην ομιλία της με τίτλο: Η «τυρόπιτα» της εκπαίδευσης: (Διαγνωστικές) ερωτήσεις κατανόησης, εστίασε στον ρόλο των ερωτήσεων σαν διδακτικό υλικό και στο πώς τα διάφορα είδη ερωτήσεων - που υπηρετούν διαφορετικούς στόχους - συντελούν στην ενεργητική συμμετοχή των φοιτητών /τριών και ισχυροποιούν τη μάθηση, ενώ επεσήμανε και τον ρόλο των απαντήσεων, καθώς συνιστούν μεγάλο κέρδος για τους καθηγητές, προσφέροντάς τους ένα «παράθυρο» στο μυαλό των φοιτητών/τριών τους. Αφού έκανε λόγο για τις κατηγορίες αυτές των ερωτήσεων, διευκρινίζοντας πως οι όροι είναι δημιούργημά της, προχώρησε σε εφαρμογές τους στο μάθημα της Εδαφομηχανικής, που αφορά τη συμπεριφορά του εδάφους ως δομικού υλικού.
     
  • Η 2η Εισήγηση της ομάδας Διδασκόντων της Αρχιτεκτονικής Σχολής Πολυτεχνείου Κρήτης είχε τίτλο: Μέθοδος διδασκαλίας μέσω Project: Το παράδειγμα στο μάθημα Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Ι της Σχολής ΑΡΧΜΗΧ.

    Αρχικά, ο κος Κωνσταντίνος - Αλκέτας Ουγγρίνης, Καθηγητής, έκανε μία εισαγωγική παρουσίαση του μαθήματος, το οποίο χωρίζεται σε εβδομαδιαία εργαστήρια που αντιμετωπίζουν διαφορετικά ζητήματα περιπλοκότητας και κλίμακας. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις 4 Ενότητες που το απαρτίζουν, του Λαβυρίνθου, του Μοτίβου, του Καθίσματος και του Κύβου.

    Στη συνέχεια, οι υπόλοιποι ομιλητές - τριες περιέγραψαν τις επιμέρους Ενότητες και τη στοχοθεσία τους.

    Έτσι, σύμφωνα με την κα Άννα Καραγιάννη, Επίκουρη Καθηγήτρια, η 1η Ενότητα «Ο λαβύρινθος» είναι Εισαγωγική, έχει στόχο τη γνωριμία των φοιτητών/τριών με τους/τις διδάσκοντες/ουσες, τη δημιουργία “studio culture”, αλλά και ενδιαφέροντος για τις σπουδές, την εξοικείωσή τους με τη συνθετική διαδικασία, ενώ δίνει ολιστικά τη βασική μεθοδολογία που ξεκινάει από τη σύλληψη, την αναζήτηση, τη διατύπωση, την επεξεργασία και την οριστικοποίηση μιας ιδέας και τελικά την παρουσίασή της.

    Ο κος Ιωάννης - Νικόλαος Τσάρας, Αναπληρωτής Καθηγητής, παρουσίασε τη 2η Ενότητα «Μοτίβο - χώρος για γάτες», η οποία αποτελεί συνέχεια της 1ης, έχει στόχο τη μετάβαση των φοιτητών/τριών από το άτομο στην ομάδα και εξετάζει το μοτίβο μέσα από διάφορες προσεγγίσεις, κατασκευάζοντας έναν χώρο, στη λογική του μοτίβου, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της γάτας.

    Σύμφωνα με τον κο Σπυρίδωνα Κακάβα, Επίκουρο Καθηγητή, στην 3 Ενότητα «Το κάθισμα», οι φοιτητές/τριες σε ομάδες καλούνται να κατασκευάσουν ένα κάθισμα, θέτοντας το προσωπικό τους στοιχείο σαν τρόπο αναζήτησης. Οι ομάδες και στις 2 αυτές Ενότητες αλληλεπιδρούν και παρουσιάζουν τις εργασίες τους, με το μάθημα να μη μένει μόνο στο αμφιθέατρο και τον πειραματισμό να είναι το ζητούμενό του.

    Ο κος Γεώργιος Δασκαλάκης, Ερευνητής, παρουσίασε την 4η Ενότητα «Ο κύβος» όπου οι φοιτητές/τριες καλούνται να σχεδιάσουν έναν κύβο σε ένα χωροκάναβο 3Χ3, ώστε να μπορεί να συνδεθεί και με την άσκηση του μοτίβου, μπαίνοντας για πρώτη φορά στη διαδικασία να σχεδιάσουν ένα λίγο πιο οικειοποιήσιμο χώρο από τον άνθρωπο. Τέλος, ο κος Δασκαλάκης παρουσίασε την «καλύβα» και τον σπουδαίο ρόλο που είχε στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πρόκειται για ένα εγχείρημα μιας ομάδας φοιτητών/τριών της Αρχιτεκτονικής Σχολής, όταν στεγαζόταν στη Γαλλική Σχολή στη Χαλέπα, οι οποίοι κατασκεύασαν ένα πρόχειρο κατάλυμα με στόχο τον πειραματισμό τους και την ενίσχυση της αίσθησης του «εργαστηρίου».   

    Μετά ο πέρας των ομιλιών, αφιερώθηκε χρόνος για συζήτηση με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες.

    Τα σύντομα βιογραφικά των ομιλητών είναι εδώ.

 

     PDF Παρουσιάσεων:

  1. «Ανακοινώσεις Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης Πολυτεχνείου Κρήτης» (Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια Κέντρου)
  2. «Η «τυρόπιτα» της εκπαίδευσης: (Διαγνωστικές) ερωτήσεις κατανόησης» (Μαρίνα Πανταζίδου)
  3. «Μέθοδος διδασκαλίας μέσω Project: Το παράδειγμα στο μάθημα Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Ι της Σχολής ΑΡΜΗΧ» (Κωνσταντίνος - Αλκέτας Ουγγρίνης, Άννα Καραγιάννη, Ιωάννης - Νικόλαος Τσάρας, Σπυρίδων Κακάβας, Γεώργιος Δασκαλάκης )

Φωτογραφικό Υλικό

Βίντεο Ημερίδας

«Εκπαιδευτικές Πρακτικές για Ενεργητική Συμμετοχή» 2η Διαδικτυακή Ημερίδα του ΚΕΔΙΜ ΠΚ (16.12.2022)
«Εκπαιδευτικές Πρακτικές για Ενεργητική Συμμετοχή» 2η Διαδικτυακή Ημερίδα του ΚΕΔΙΜ ΠΚ (16.12.2022)

Σημαντικά στιγμιότυπα:

Χαιρετισμός από τον Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Λαγουδάκη: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=78

Ανακοινώσεις του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πολυτεχνειου Κρήτης: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=351

Ομιλία αναπληρώτριας καθηγήτριας της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ κ. Μαρίνας Πανταζίδου: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=775

Ομιλία καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Κωνσταντίνου - Αλκέτα Ουγγρίνη: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=3306

Ομιλία επίκουρης καθηγήτριας του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Άννας Καραγιάννη: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=3834

Ομιλία αναπληρωτή καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Ιωάννη - Νικολάου Τσάρα: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=4837

Ομιλία επίκουρου καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Σπυρίδωνος Κακάβα: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=5350

Ομιλία ερευνητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Γεωργίου Δασκαλάκη: https://youtu.be/8yepq2YkHG4?t=5951

Απομαγνητοφώνηση Αποσπάσματων 2ης Ημερίδας:  Διάβασε