Υλικό 1ης Διαδικτυακής Ημερίδας ΚΕΔΙΜΑ

 

Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022 διοργανώθηκε διαδικτυακά η 1η Ημερίδα του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πολυτεχνείου Κρήτης με θέμα «Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική», μέσω της πλατφόρμας Zoom.


Αρχικά, ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, κος Μιχαήλ Λαγουδάκης, χαιρέτισε την Ημερίδα τονίζοντας την ευκαιρία, οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι να μάθουν καινούργια πράγματα, αφού η γνώση και η μάθηση δε σταματάει ποτέ, αλλά και τον σημαντικό ρόλο του Γραφείου, καθώς οι τεχνικές διδασκαλίας εξελίσσονται, ενώ μπορούν ο ένας από τον άλλο να μάθουν καλές πρακτικές και να κάνουν το μάθημα πιο ευχάριστο και πιο αποδοτικό για τους/τις φοιτητές/τριες.

Αναγνώστηκε, επίσης, ο χαιρετισμός που απηύθυνε στην Ημερίδα η κα Ζωή Γαβριηλίδου, Επιστημονικά Υπεύθυνη της «Οριζόντιας Δράσης των Κέντρων Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης των ΑΕΙ», η οποία συνεχάρη την Επιστημονικά Υπεύθυνη για τη διοργάνωση της Ημερίδας, επισημαίνοντας πόσο σημαντικό είναι οι δράσεις αυτές να έχουν συνέχεια και να υποστηρίζονται από όλους, «καθώς είμαστε ΔΙΚΤΥΟ και ΔΙΚΤΥΟ σημαίνει ομάδα, συνέργεια και συνεργασία».

Την Ημερίδα συντόνισε η Ευαγγελία Κρασαδάκη, Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια του ΚΕΔΙΜΑ του Πολυτεχνείου Κρήτης, η οποία παρουσίασε την ταυτότητα, τον ρόλο και τις έως τώρα δράσεις του Κέντρου. Ειδικότερα, έγινε περιήγηση στο ασύγχρονο Υλικό Μελέτης, τύπου MOOC, στο eClass του Πολυτεχνείου Κρήτης, που αφορά στον «Σχεδιασμό Μαθήματος και στα Στυλ Μάθησης & Διδασκαλίας σε Σχολές Μηχανικών». Επίσης, έγινε αναφορά στις τρέχουσες και επικείμενες Ημερίδες / Ενημερωτικές Συναντήσεις του ΚΕΔΙΜΑ και στην υπό σύσταση Ακαδημαϊκή Επιτροπή του Κέντρου. Τέλος, κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε το ΚΕΔΙΜΑ, το καλοκαίρι του 2022, για τη διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών του ακαδημαϊκού προσωπικού του Ιδρύματος.

 

Προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες

  • Αθανάσιος Καραλής, Καθηγητής και Συντονιστής του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Στην εισήγησή του με τίτλο: «Διδασκαλία και Μάθηση στο Πανεπιστήμιο: διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική» παρουσίασε το θεωρητικό πλαίσιο που διέπει την Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην ανάδυση του πεδίου, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο/η διδάσκων/ουσα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άπτονται με το θέμα της «Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής» και των Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, τις “Signature Pedagogies*” για την εκπαίδευση των νέων μελών της επιστημονικής κοινότητας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Ξεχωριστή μνεία έκανε στην «Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική» στη χώρα μας, στην ίδρυση του «Δικτύου Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής» και των «Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης», τη χρηματοδότηση τους από το ΕΣΠΑ, αλλά και στην Οριζόντια Δράση τους.
  • Μαρία Παυλή-Κορρέ, Καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Συντονίστρια και μέλος ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στην εισήγησή της με τίτλο: «Καλές εκπαιδευτικές πρακτικές για την ενεργητική συμμετοχή των φοιτητών/τριών στα δια ζώσης και στα εξ αποστάσεως μαθήματα» έδωσε τις προεκτάσεις της «Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής» στη διδακτική πράξη. Εστίασε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο/η διδάσκων/ουσα στο αμφιθέατρο και στις εικονικές τάξεις και παρουσίασε εκπαιδευτικά μέσα και εργαλεία που ενισχύουν την ενεργητική μάθηση, τα βίντεο, την κοινή επιφάνεια εργασίας και τις ψηφοφορίες, αξιοποιώντας αντίστοιχα το padlet και το menti.

     Μετά ο πέρας των ομιλιών, αφιερώθηκε χρόνος για συζήτηση με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες.

     Τα σύντομα βιογραφικά των ομιλητών είναι εδώ.

* Ως signature pedagogies νοούνται οι τύποι διδασκαλίας που οργανώνουν τους θεμελιώδεις τρόπους με τους οποίους εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί επαγγελματίες. Σύμφωνα με τις signature pedagogies, οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να διδάσκονται με βάση τις κρίσιμες πτυχές των τριών θεμελιωδών διαστάσεων της εργασίας: (α) να σκέφτονται, (β) να εκτελούν και (γ) να ενεργούν με ακεραιότητα. Φαίνεται όμως ότι αυτές οι τρεις διαστάσεις δεν τυγχάνουν της ίδιας προσοχής σε όλες τις σχολές και σε όλα τα επαγγέλματα. Οι σχολές δίδουν έμφαση στο να μάθουν οι φοιτητές/τριες να σκέφτονται ως μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι, κ.λπ., ενώ αποδίδουν μικρή σημασία στο να διδάξουν πώς να εκτελούν οι απόφοιτοι ένα επάγγελμα ή/και να ενεργούν με ακεραιότητα.  

     PDF Παρουσιάσεων:

  1. «Παρουσίαση του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πολυτεχνείου Κρήτης» (Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια Κέντρου)
  2. «Διδασκαλία και Μάθηση στο Πανεπιστήμιο: διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική» (Αθανάσιος Καραλής)
  3. «Καλές εκπαιδευτικές πρακτικές για την ενεργητική συμμετοχή των φοιτητών/τριών στα διά ζώσης και στα εξ αποστάσεως μαθήματα» (Μαρία Παυλή-Κορρέ)

        

       

Φωτογραφικό Υλικό

Βίντεο Ημερίδας

«Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική»: 1η Διαδικτυακή Ημερίδα του ΚΕΔΙΜ του Πολυτεχνείου Κρήτης (21.10.2022)
«Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική»: 1η Διαδικτυακή Ημερίδα του ΚΕΔΙΜ του Πολυτεχνείου Κρήτης (21.10.2022)

Σημαντικά στιγμιότυπα:

Χαιρετισμός από τον Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Λαγουδάκη: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=78

Χαιρετισμός από τη συντονίστρια και επιστημονικά υπεύθυνη της Οριζόντιας Δράσης κ. Ζωή Γαβριηλίδου: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=285

Παρουσίαση ασύγχρονου υλικού μελέτης στο E-class του Πολυτεχνειου Κρήτης: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=685

Ομιλία καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών κ. Αθανάσιου Καραλή: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=2325

Ομιλία καθηγήτριας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Μαρίας Παυλή-Κορρέ: https://youtu.be/hfi5b87PBCo?t=4316

Απομαγνητοφώνηση Αποσπάσματων 1ης Ημερίδας:  Διάβασε